مخازن مکعبی و کتابی به منظور استفاده در فضاهایی که دارای محدودیت از نظر ابعاد هستند، طراحی شده اند. این مخازن قابلیت نصب هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی را دارا می باشند و این امکان را برای خریداران محترم فراهم می آورد تا از فضاهای مرده و بلااستفاده ی ساختمان به بهترین شکل استفاده کنند. 
این مخازن تحت عناوینی چون مخازن مکعبی، مخازن کیوبیک، مخازن کتابی، مخازن آسانرو و مخازن باریک (slimline) نیز شناخته می شوند. 

مخازن مکعبی

ویژگی مخازن مکعبی 
1. مقاوم در برابر اشعه ی UV نور خورشید 
2. دارای تنوع بالا در حجم و ابعاد 
3. بهداشتی بوده و جهت نگهداری آب شرب و مواد غذایی مناسب می باشد
4. امکان نصب اتصالات قبل از ارسال 
5. امکان نصب و بهره برداری آسان 
6. عدم وجود نشتی در آن به علت یکپارچگی 
7. قابلیت اتصال چند مخزن به یک دیگر به صورت سری و موازی 

کاربرد مخازن مکعبی
• جهت ذخیره و نگهداری آب شرب 
• جهت ذخیره ی آب آتش نشانی
• برای ذخیره ی مواد شیمیایی، اسیدها، بازها و...
• به منظور ذخیره ی سیالات مصرفی یا تولیدی در صنایع غذایی، کشاورزی و دامپروری

مخازن مکعبی

مزایای مخازن مکعبی پلی اتیلنی
• مخزن مکعبی بهترین گزینه برای مکان هایی است که به مخزن احتیاج داشته، اما در فضا و ابعاد آن محدودیت دارند.
• قابل سفارش بر اساس شرایط و ابعاد مورد نیاز خریداران 
• استفاده از مواد اولیه کاملا بهداشتی (food grade) که امکان استفاده از آن را بر ای  ذخیره و نگهداری مواد غذایی و آب شرب می دهد.
• به راحتی قابل حمل می باشند. 
• این مخازن را می توان برای شرایطی که وزن مخصوص سیال نیز بالا می باشد، با افزایش ضخامت و یا افزودن مواد تقویت کننده طراحی نمود.

خرید مخازن مکعبی پلی اتیلنی
امروزه خرید اینترنتی مخازن مکعبی و کتابی به آسانی امکان پذیر می باشد. آب کالا با هدف تامین نیاز خریداران عزیز در خرید این محصول به شما کمک نموده تا با در اختیار داشتن ابعاد و موقعیت دقیقی از فضای مورد نظر جهت نصب مخزن و مشخصات سیالی که در آن مخزن ذخیره و نگهداری می شود شما را در انتخاب مناسب ترین مخزن با کمترین هزینه راهنمایی نموده و در اسرع وقت مخزن مورد نیاز را تحویل شما مشتریان گرامی دهد.

قیمت مخازن مکعبی و کتابی
در مخازن مکعبی و کتابی به سبب حفظ تعادل و پایایی سازه ناچار به در نظر گرفتن ضخامت بیشتری برای دیواره های مخزن هستیم که نتیجه ی آن افزایش مصرف ماده ی اولیه و افزایش قیمت آن می باشد. همینطور که می دانید در اشکال استوانه ای نسبت مساحت به حجم کمتر از اشکال مکعبی شکل و زاویه دار می باشد بنابراین در یک حجم مساوی، سطح لازم برای تامین این حجم در مخزن مکعبی بیشتر از مخزن استوانه می باشد که این موضوع باعث افزایش مصرف پلی اتیلن به عنوان ماده ی اولیه و در نهایت باعث افزایش قیمت تمام شده مخازن مکعبی و کتابی در شرایطی کاملا مشابه می شود.