کمپانی بزرگ EBARA در نوامبر 1912 در توکیو ژاپن تاسیس شد. این کمپانی امروزه یک تولید کننده پیشرو جهانی است که در زمینه طراحی، تولید و نگهداری ماشین آلات صنعتی مانند پمپ و توربین فعالیت می‌کند. کمپانی EBARA همواره از ابتدای تاسیسش تلاش کرده است که محصولات و فناوری‌های جدیدی را توسعه دهد تا بتواند پاسخگوی نیازهای روز افزون جامعه باشد. این کمپانی در سال 1989، EBARA Italia را در ایتالیا تاسیس کرد تا تجارت خود را در خارج از ژاپن نیز ادامه دهد؛ مدتی بعد و در سال 1998، EBARA Italia به کل اروپا گسترش یافت و به EBARA Pumps Europe نیز تغییر نام داد. امروزه یکی از ویژگی‌های کلیدی کمپانی EBARA، شبکه گسترده شعب آن در سراسر جهان است. لازم به ذکر است که کمپانی ابارا مالک کمپانی آمریکایی Elliott Company نیز می‌باشد. 
مطابق دسته بندی ارائه شده در سایت کمپانی EBARA محصولات این کمپانی را می‌توان به بخش‌های کلی زیر دسته بندی کرد که هر کدام شامل طیف گسترده‌ای از محصولات می‌شوند:
• پمپ‌های سطحیپمپ های ebara
• پمپ‌های زهکشی شناور
• پمپ‌ها و موتورهای گمانه
• سیرکولاتورها و پمپ‌های خطی
• ست‌های تقویت کننده فشار و اطفای حریق
• پنل‌ها و سیستم‌های کنترل

لازم به ذکر است که محصولات کمپانی EBARA در طیف وسیعی از کاربردها مانند کاربردهای خانگی و مسکونی، صنعتی، عمرانی، تجاری، کشاورزی و آبیاری به کار گرفته می‌شوند. 
همانگونه که در بالا اشاره شد، تنوع محصولات تولید شده توسط کمپانی EBARA بسیار بالا است، اما به طور کلی می‌توان گفت که این کمپانی در پنج بخش اصلی زیر فعالیت می‌کند:

بخش پمپ و بلوئر 

EBARA پمپ‌های سفارشی فشار بالا و در مقیاس بزرگ را برای سیستم‌های آبرسانی و فاضلاب، سیستم‌های زهکشی آب باران و کارخانه‌های پتروشیمیایی تولید می‌کند. همچنین پمپ‌های استاندارد، فن‌ها و سایر محصولات مورد استفاده در تجهیزات ساختمانی نیز توسط این کمپانی ارائه می‌شود.

بخش ماشین آلات دقیق

کمپانی ابارا با تولید پمپ‌های خلا خشک و توربو مولکولی، عرضه سیستم‌های CMP، آبکاری و تمیزسازی، سیستم‌های اسکرابر گازی، ژنراتورهای آب ازنیزه (دارای ازن) و فیلترهای شیمیایی به ایجاد راحتی و آسایش بیشتر در جامعه کمک می‌کند.

بخش واحدهای محیط زیستی

بر اساس فناوری‌های احتراق و گاز سازی، کمپانی EBARA خدمات یکپارچه‌ای را از طراحی و ساخت تا بهره برداری، مدیریت و نگهداری تاسیسات تصفیه زباله را با تمرکز بر تاسیسات زباله سوز شهری ارائه می‌کند. این بخش به ایجاد محیط‌های شهری بهداشتی کمک می‌کند.

بخش کمپرسورها و توربین‌ها 

کمپانی ابارا کمپرسورها و توربین‌هایی را برای استفاده در زیرساخت‌های پالایشگاه نفت و کارخانه‌های پتروشیمی ایجاد می‌کند.

بخش چیلرها

چیلرها، برج‌های خنک کننده و سیستم‌های مرتبط مورد استفاده در سیستم‌های سرمایش و گرمایش ساختمان‌های اداری و مجتمع‌های تجاری بزرگ توسط کمپانی EBARA تولید می‌شود. 

پمپ های EBARA