تعداد محصول : 9

ممبران خانگی

مهم‌ترین بخش در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی که تکنولوژی آن‌ها اسمز معکوس می باشد، فیلتر ممبران‌های اسمز معکوس یا RO هستند؛ در واقع این فیلترها قلب دستگاه می‌باشند و مهم‌ترین نقش را در حذف آلاینده‌های موجود در آب بر عهده دارند. فیلتر ممبرین‌های اسمز معکوس که به عنوان فیلتر چهارم در دستگاه‌های تصفیه آب خانگی استفاده می‌شوند، می‌توانند در حدود 95 تا 99 درصد آلاینده‌های مختلف موجود در آب مانند نمک‌های محلول، مواد آلی و معدنی، آفت‌کش‌ها، یون‌های فلزی، نیترات، فلزات سنگین، باکتری‌ها، ویروس‌ها، میکروارگانیسم‌ها‌ و ... را حذف کنند. به طورکلی ممبران‌های RO می‌توانند ذراتی که در اندازه انگستروم هستند را از آب جدا و آب خالص تولید کنند. ممبران‌های اسمزمعکوس غشاهایی نیمه تراوا هستند که از جنس‌های سلولز استات (CA) و کامپوزیت فیلم نازک (TFC) ساخته می‌شوند. غشاهای CA نسبت به غشاهای TFC مقاومت بیشتری به کلر دارند؛ اما به طورکلی غشاهای TFC کارآمدتر هستند. از این رو امروزه عمدتا فیلتر ممبران‌های RO را از کامپوزیت فیلم نازک می‌سازند. مکانیسم حذف ممبران‌های RO همانطور که از نامشان پیدا است، بر اساس اسمز معکوس است یعنی با اعمال فشار خارجی توسط موتور دستگاه، آب خالص از غشای نیمه تراوا عبور می‌کند، درحالی که بقیه آلاینده‌ها نمی‌توانند از غشا عبور کنند. بدین ترتیب آب خالص تولید می‌شود. عوامل مختلفی بر عملکرد ممبران‌های اسمز معکوس اثر می‌گذارند که مهم‌ترین آن‌ها غلظت آب تغذیه، دمای آب تغذیه، فشار اعمالی و نرخ ریکاوری هستند. 
امروزه برندهای مختلفی در دنیا فیلتر ممبران‌های خانگی اسمز معکوس تولید می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها کمپانی آمریکایی DuPont است که ممبران‌هایش با نام تجاری فیلمتک (FilmTec) معروف هستند. از برندهای معتبر و معروف دیگر در زمینه تولید فیلتر ممبران‌های خانگی می‌توان به هایدروناتیک (Hydranautics)، سی اس ام (CSM)، تورای (TORAY)، ونترون (VONTRON)، ال جی (LG) و ... اشاره کرد. 
فروشگاه اینترنتی آبکالا با بیش از 11 سال سابقه درخشان در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، فیلتر ممبرین‌های خانگی برندهای مختلف را با مناسب‌ترین قیمت برای مشتریان محترم خود فراهم کرده است.
 


برای مشاهده انواع ممبران صنعتی در آب کالا کلیک کنید.