کمپانی Grundfos دانمارک که امروزه یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پمپ در سراسر جهان است، در سال 1945 توسط شخصی به نام Poul Due Jensen در شهر بیرینگبرو (Bjerringbro) دانمارک تاسیس شد. در ابتدا نام این کمپانی "Bjerringbro Pressestøberi og Maskinfabrik" و به معنای "کارخانه ریخته گری و ماشین سازی بیریگبرو" بود؛ در نهایت در سال 1967 و پس از چندین تغییر نام، این کمپانی به نام امروزی خود یعنی Grundfos تغییر نام داد. Jensen (موسس کمپانی گراندفوس) در ابتدا کارش نصب سیستم‌های تامین آب بود، او پس از راه اندازی کمپانی خود، پمپ‌های اتوماتیک جدیدی را طراحی کرد که دارای مخزن فشار یکپارچه بودند. سیستم پمپ فشرده که FOSS نام داشت، اولین محصول موفق این کمپانی بود. پمپ‌های تولید شده توسط Jensen در ابتدا از نوع پیستونی بودند اما این پمپ‌ها مشکلاتی نظیر ابعاد بزرگ، زمان تولید طولانی و نیاز به مقدار زیاد مواد خام داشتند. در نتیجه این کمپانی در سال 1952 پمپ‌های سانتریفیوژی با نام CP را طراحی و توسعه داد. این کمپانی به تولید انبوه خود ادامه داد و در سال 1957 با تولید یک سیستم جدید پمپ اجکتوری با نام CPE-3 در سطح ملی شناخته شد. این پمپ بسیار سبک، اقتصادی و پرکاربرد بود. در سال 1967 و پس از تغییر نام نیز کمپانی Grundfos به عنوان اولین شرکت در دانمارک، پمپ شناور و پمپ‌های مبتنی بر فولاد ضد زنگ را توسعه داد. 

کمپانی Grundfos از سال 1960 به بعد، فعالیت‌های بین المللی خود را آغاز کرد، به طوری که ابتدا در آلمان و سپس در کشورهای اتریش و فرانسه نمایندگی‌های خود را تاسیس نمود. این کمپانی بعدا در سراسر اروپا گسترش یافت. کمپانی گرندفوس در دهه 70 میلادی با تولید موتور، قابلیت‌های تولید خود را افزایش داد. درنتیجه در سال 1974 این کمپانی توانست موتور موردنیاز برای پمپ‌هایش را نیز تولید کند و این امر منجر به تولید پمپ قابل حمل جدیدی به نام پمپ جت شد. 
امروزه کمپانی Grundfos یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه پمپ در سراسر جهان است که هدف آن تولید پمپ و سیستم‌‌‌های پمپاژ با کیفیت می‌باشد که به زندگی بهتر و محیط زیست سالم‌تر کمک می‌کنند. این کمپانی بزرگ که اکنون بیش از 18000 کارمند در سراسر جهان دارد؛ سالیانه بیش از 16 میلیون پمپ تولید می‌کند که از مهم‌ترین پمپ‌های این کمپانی می‌توان به پمپ‌های سیرکولاتور (Circulator Pumps)، پمپ‌های شناور (Submersible Pumps) و پمپ‌های سانتریفیوژی (Centrifugal Pumps) اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که این کمپانی تجهیزات دیگری مانند موتورهای الکتریکی برای پمپ‌ها، تجهیزات الکتریکی برای کنترل پمپ‌ها و سایر سیستم‌ها را نیز تولید و به فروش می‌رساند.

همانطور که ذکر شد کمپانی گرندفوس، پمپ‌های متنوعی را تولید می‌کند که کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند. برای نمونه پمپ‌های شناور SP برای کاربردهای آبگیری و پمپ‌های سیرکولاتور برای گرمایش و تهویه در منازل، ادارات، هتل‌ها و ... تولید می‌شوند. همچنین طیف گسترده‌ای از پمپ‌های این کمپانی نیز در بخش آب رسانی و فاضلاب جهت آبیاری، گازهای گلخانه‌ای، تامین آب‌های صنعتی و خصوصی استفاده می‌شوند. صنایع نفت و گاز و معدن نیز از جمله مهم‌ترین مصرف کنندگان پمپ‌های کمپانی گرندفوس هستند.