تعداد محصول : 1

SDI متر

رسوب روی سطوح ممبران‌های اسمز معکوس از مهم‌ترین مشکلات کارکردن با سیستم‌های RO است که باعث کاهش دبی و کیفیت آب خروجی تصفیه شده از سیستم می‌شود. ذرات معلق که شامل کلوییدهای آلی، محصولات خوردگی آهن، هیدروکسید آهن ترسیب شده، جلبک و ... هستند، می‌توانند بر سطح ممبران RO قرار گیرند و راندمان سیستم را کاهش دهند؛ از این رو کنترل مقادیر این رسوبات در آب خوراک سیستم اسمز معکوس ضروری است. تست SDI که به شاخص دانسیته لجن نیز معروف است، برای اندازه گیری میزان مواد معلق موجود در آب تغذیه سیستم RO که می‌توانند باعث ایجاد فولینگ بر روی سطح ممبران شوند، به کار برده می‌شود.
باید توجه داشت که به کمک تست SDI، نمی توان اندازه ذرات معلق را بدست آورد، این تست تنها نرخ فیلتراسیون از یک فیلتر 0.45 میکرونی که در فشار ثابت در معرض آب تغذیه قرار می‌گیرد را محاسبه می‌کند، زیرا ذرات بزرگتر از 5 میکرون باعث ایجاد فولینگ بر سطح ممبران RO می‌شوند و بهره‌وری سیستم را کاهش می‌دهند. نتیجه تست SDI، دید بهتری در رابطه با کیفیت آب ورودی به اسمز معکوس و میزان فولینگ بر روی ممبران‌ها را به بهره‌برداران سیستم RO می‎دهد. درصورتی که SDI کمتر از 3 باشد، نرخ گرفتگی کم است و SDIهای بالای 5 بیانگر گرفتگی بالای ممبران‌ها می‌باشند. 
آبکالا با سابقه درخشان و طولانی در زمینه فروش محصولات صنعت آب و فاضلاب با کیفیت‌ترین SDIمتر را از شرکت آلمانی Sartorius همراه با بسته بندی شکیل و قابل حمل و قیمت مناسب برای مشتریان محترم خود فراهم کرده است. برای کسب راهنمایی بیشتر با کارشناسان آبکالا تماس حاصل فرمایید.