انواع غشا ( از جمله ممبران )

۱۴۰۱/۷/۲
انواع غشا ( از جمله ممبران )

جداسازی غشا نقش مهمی در تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، احیاء آب، و برنامه های آب شیرین کن ایفا می کند. میکروفیلتراسیون فشار (MF)، اولترافیلتراسیون (UF) و نانوفیلتراسیون (UF) برای حذف انواع آلاینده ها از آب و فاضلاب استفاده می شود. این غشاها به طور گسترده ای در صنایع کاربردی برای بازیافت آب و تشدید روند تصفیه آب استفاده شده اند.

بیوراکتورهای غشایی (MBRs) دارای پتانسیل بالایی برای تصفیه کارآمد فاضلاب با توجه به میزان ریزش زمین می باشند. اسمز معکوس (RO) اصلی ترین تکنولوژی آب شیرین کن با میزان مصرف انرژی قابل ملاحظه ای نسبت به فرایندهای بر پایه حرارتی است. RO نیز در بسیاری از کشورها و مناطق برای احیای فاضلاب اتخاذ شده است. فرآیندهای غشایی دیگر مانند الکترو دیالیز (ED)، تقطیر غشایی (MD)، اسمز معکوس (FO)، همچنین دارای مزیت رقابتی در آب شیرین آب شور و آب نمک می باشند.

در طول چند سال گذشته، ما شاهد افزایش در تحقیقات غشاء برای استفاده از آب بوده ایم. فن آوری های جدید مواد و تولید شده برای ترکیب و اصلاح غشاء جدید توسعه داده شده است. به عنوان مثال ممبران های مبتنی بر نانولوله کربن، ممبران های نانوکامپوزیتی و ممبران های بیومیمتیک است. فرایندهای ممبران جدید توسعه یافته و طرح های بهبود یافته گیاهان اجرا شده است.  ممبران های ترکیبی جدید (ممبران + X) گزارش شده است. بسیاری از مطالعات که استفاده از انرژی های تجدید پذیر در فرایندهای ممبران، به ویژه در زمینه نمک زدایی آب، گزارش شده است. فن آوری های کنترل جدید در مقابل رسوب ممبران توسعه یافته است. این پیشرفت های عمده منجر به افزایش کارایی فرآیند، کاهش مصرف انرژی و هزینه های تصفیه و بسیاری از امکانات جدید هیجان انگیز می شود.


جهت مشاهده انواع و قیمت ممبران صنعتی در آب کالا کلیک کنید. 


 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی