اقداماتی برای بهبود کیفیت هوا درمنازل

۱۴۰۱/۱۲/۷
اقداماتی برای بهبود کیفیت هوا درمنازل

در مرحله نخست باید علت این موضوع ، که چه مسایلی باعث کاهش کیفیت هوای داخل منازل می شود را بررسی نمود تا بتوان راهکاری مناسب ارایه داد. بطور کلی علت اصلی مشکلات هوای داخل منازل گازها و ذرات موجود در هوا هستند که عدم وجود سیستم های تهویه هوا و همچنین درجه حرارت محیط و رطوبت بالا می تواند غلظت برخی آلاینده ها را افزایش دهد. در واقع در هر محیط بسته و سر پوشیده ای منابع آلاینده فراوانی وجود دارد و همین امر لزوم تصفیه هوا را برای اماکن و محیط های سربسته دو چندان می کند.

این منابع شامل احتراق فرآورده های نفتی و گازی و همچنین مصالح ساختمانی، مبلمان و دکوراسیون منازل و ادارات که همگی از فرآورده های چوبی می باشند، سیستم های عایق بندی که در ساخت آنها از آزبست استفاده شده، سیستم های سرمایش و گرمایش، مواد تمیز کننده و ضدعفونی کننده همگی از جمله این منابع هستند. که برخی از این منابع از جمله مصالح ساختمانی، مبلمان، و محصولات خانگی بطور مداوم آلاینده ها را به هوا منتشر می کند و منابع دیگر مربوط به فعالیت های انجام شده در منازل و اماکن سر پوشیده می باشد.

با توجه به افزایش آلودگی ها و ارتباط آن با بروز انواع بیماری ها استفاده بهینه از دستگاه های تصفیه هوا توصیه می شود. اکثر دستگاه های تصفیه هوا دارای مراحل مشابهی هستند که در ذیل به بررسی برخی از این مراحل پرداخته می شود.

 

 فن آوری فیلتر تصفیه HEPA:

در تصویب پزشکی درجه بین المللی HEPA filter  بیان شد که تا 99/9%    گرد و غبار و ذرات معلق  موجود در هوای خالص را تا 2/5 pm  از بین می برد، همچنین گرده گل، ذرات سیگار، باکتری های موجود در هوا، شوره، موی حیوانات خانگی، کپک و اسپور و دیگر ذرات و آلاینده های هوا.

 

سطح حرفه ای از تکنولوژی جذب دانه های فعال کربن:

فیلتر کربن موجود در دستگاه های تصفیه هوا، کمک به حذف فرمالدیید، بنزن، آمونیاک، دی اکسید گوگرد، TVOC، و سایر گاز های شیمیایی مضر و بد بو را به سرعت از بین می برد.

 

سیستم حذف و استرلیزاسیون توسط اشعه UV:

حذف قدرتمند آلدیید با سرعت 99/9%   از ویروس آنفولانزا، ویروس کرونا، و دیگر ویروس ها و باکتری ها و همچنین قطع انتقال بیماری از ویروس و باکتری

 

تکنولوژی نانو کاتالیزور عکس Tio2:

این سیستم با استفاده از عملکرد بالای کاتالیزور فلز تیتانیوم و اشعه UV بیش از 95% فرمالدیید، بنزن، آمونیاک و سایر گازهای مضر و همچنین حذف سریع مونو اکسید کربن، قطران، نیکوتین، و دیگر مواد در تجزیه دود سیگار را که برای سلامتی انسان مضر است را از بین می برد.

 

تکنولوژی مولد اکسیژن:

یون های اکسیژن منفی در هوا مانند ویتامین در مواد غذایی هستند که تأثیر بسیار مهمی در فعالیت های زندگی انسان دارد که دستگاه های تصفیه هوا با تولید یون آنیون ساز رادیکال های آزاد مضر و ایجاد خستگی را دفع کرده که سبب بالا بردن راندمان فعالیت های مغزی و کاهش استرس و بی حوصلگی شده و همچنین از سلامت افراد حفاظت می نماید.

 

میکرو کامپیوتر های القا خودکار از آلودگی هوا و تنظیم سیستم کنترل هوا بصورت خودکار:

این سیستم به صورت خودکار در محیط های داخلی  میزان آلودگی هوا را درک کرده و همچنین بصورت خودکار سیستم پردازش هوا را تنظیم می کند و از این طریق صرفه جویی در انرژی برق را سبب می شود.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی