همه چیز در مورد آب قلیایی و خواص آن

۱۴۰۱/۱۰/۲۷
همه چیز در مورد آب قلیایی و خواص آن

آب قلیایی چیست؟

آب قلیایی به آبی گفته می شود که PH آن از آب لوله کشی بیشتر است. PH آب لوله کشی برابر 7 است و PH آب قلیایی حدود 8 و بالاتر است. هرچه PH آب از 7 کمتر باشد آب اسیدی تر و هرچه از 7 بیشتر باشد، آب قلیایی تر است.  

یونیزه و قلیایی کردن آب مصرفی برای سلامت بدن مفید و ضروری است و کمک می کند تا قسمت های مختلف بدن وظایف خود را هماهنگ با هم انجام دهند و در برابر هم مقابله نکنند. همچنین بدن انسان برای تنظیم و متعادل ساختن PH خون به محیط و حالت قلیایی احتیاج دارد و استفاده و مصرف آب قلیایی یکی از روش هایی است که pH خون را تنظیم می کند. 

 لازم به ذکر است که امروزه انسان ها به دلیل افزایش فعالیت های خود و کاهش وقت مورد نیاز برای پخت غذاهای مناسب به سمت غذاهای آماده و سرخ کردنی روی آورده اند که استفاده از این غذاهای نامناسب باعث تحریک عصبی معده شده و اکثر افراد از ترشح زیاد اسید معده رنج می برند، که استفاده از این آب های یونیزه شده برای آنها بسیار مفید بوده و باعث بهبود سریع بیماری می گردد. در واقع استفاده از آب یونیزه شده قلیایی حجم شیره گوارشی را افزایش داده و به معده جهت هضم بهتر غذا کمک می کند .

آب مصرفی در گذشته  دارای ویژگی هایی از قبیل قلیایی، آنتی اکسیدان، حجم اکسیژن بالا، سازه های مولکولی شش ضلعی بود. اما امروزه به دلیل افزایش جمعیت و همچنین کاهش نزولات و پیرو آن کاهش منابع آبی، آب طبیعی خواص و ویژگی های خود را از دست داده و به آبی تبدیل شده که نیازمند تصفیه بوده و یا اینکه بنا به نوع مصرف یونیزه شود.

 

یونیزاسیون آب چیست؟

یونیزاسیون به عملیات و فرآیندی گفته می شود که در طی آن با استفاده از کاتالیزور هایی از جنس پلاتین و تیتانیوم pH آب افزایش پیدا کرده و به سمت محیط قلیایی و یا اسیدی گرایش پیدا می کند.

آب قلیایی به نام آب یونیزه شده معروف بوده و سطح pH آن از 7 بیشتر است و معمولا pH آب های قلیایی بین 7/1 تا 7/8 متغییر است.

در فرآیند یونیزاسیون اسیدهای محلول در آب را با کلسیم Ca ، منیزیم Mg ، سدیم Na ، پتاسیم K ، و مواد معدنی ناچیز دیگر به آب قلیایی و سالم جهت مصرف تبدیل می کند.


مقاله آب سخت چیست؟ و آب دیونیزه را در آب کالا بخوانید.


فرآیند یونیزاسیون آب و ویژگی های آن

مصرف آب قلیایی و خواص مفید آن

 

قلیایی ( eALkalin )

 این ویژگی از آب، به بدن برای حفظ حالت قلیایی کمک می کند. در حالت ایده آل بدن ما برای رهایی از یک سیستم ایمنی ضعیف به حالت قلیایی احتیاج دارد که با مصرف آب های قلیایی سیستم ایمنی بدن در مقابله با انواع بیماری ها آمادگی می یابد.

مصرف آب یونیزه قلیایی سیستم ایمنی را در مقابل عفونت های ویروسی و باکتریایی محافظت می کند.

 

آنتی اکسیدان زدایی (Anti – oxidant/Detoxifying)

قدرتمندترین اموال آب قلیایی آنتی اکسیدان آن است بار منفی OH و یا یون های منفی pH به عنوان یک آب روبنده، کمک به از بین بردن رادیکال های مثبت و اکسید کننده آزاد در بدن می نماید.

این ویژگی از آب قلیایی بار الکتریکی مثبت آب را کاهش داده و قدرت  احیاء کننده ایجاد می کند در نتیجه آب به یک آنتی اکسیدان واقعی تبدیل می شود.

وقتی آب یونیزه و قلیایی می شود الکترون آزاد تولید می شود که این الکترون های آزاد همان آنتی اکسیدان ها هستند که رادیکال های آزاد مخرب را خنثی می کند آب یونیزه قلیایی حاوی مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان نسبت به غذا و مکمل هاست.

 

مرطوب ( Hydrating )

آب قلیایی از میکرو خوشه ها (ساختار کریستالی) تشکیل شده است که در واقع توانایی این آب را برای ایجاد شکل شش ضلعی افزایش می دهد و باعث می شود نفوذ این آب به غشاء سلول های بدن بسیار آسان تر از آب های دیگر باشد.

آب قلیایی سازه های مولکولی بزرگ آب را شکسته و به ساختار کریستالی تبدیل می کند در نتیجه از این طریق قدرت نفوذ و مرطوب کنندگی آب را افزایش می دهد.

 

اکسیژن رسانی (Oxygenating)

از طریق فرآیند یونیزاسیون، آب قلیایی حاویی H+ کمتر و در نتیجه دارای OH- بیشتری است که در اکسیژن بسیار غنی تر وجود دارد در نتیجه نوشیدن مقدار زیادی از این آب برای بدن انسان لازم و ضروری است.

 

ضد اکسنده ( Anti oxidizing )

اکسیداسیون نقش بزرگی در روند پیری ایفا می کند در واقع آب قلیایی یونیزه با آنتی اکسیدان های بالایی که دارد به راحتی می تواند از پیری زودرس جلوگیری نماید.

آب یونیزه قلیایی باعث کاهش قند خون می شود بر روی سلول های سرطانی تأثیر مثبت داشته، باعث جوانی و شادابی شده و از روند پیری جلوگیری می کند.

 

ضد التهاب (Anti inflammatory )

این آب در واقع به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند.

 

تهیه آب قلیایی در منزل امکان پذیر است؟

بله امکان تهیه آب قلیایی در منزل وجود دارد.

خواص آب قلیایی چیست؟

نوشیدن آب قلیایی می تواند به سلامت بدن، مخصوصا در افرادی که بدن آن حالت اسیدی است، کمک کند.

 

مطالب مرتبط : 

رزین چیست؟

فیلتر پلی فسفات

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی