تست تکنولوژی نمک زدایی به روش آب یخ زده توسط شرکت GE

۱۳۹۹/۷/۱۹
تست تکنولوژی نمک زدایی به روش آب یخ زده توسط شرکت GE

گروه صنعتی GE در حال آزمایش سیستم آب شیرین کن بر اساس مخلوط نمک و یخ است که به گفته محققان این شرکت تولید آب شیرین با این روش به مقدار 80 درصد هزینه های آب شیرین کن های حرارتی معمولی است.

GE در حال همکاری با وزارت انرژی ایالات متحده به منظور توسعه یک فناوری شیرین سازی می باشد که در آن از یک توربین بخار ساخته شده توسط چاپگرهای سه بعدی به منظور فشرده سازی مخلوط سه جریان هوا، نمک و آب در یک سیکل خنک کننده استفاده می شود تا آب دریا منجمد گردد.

انجماد این مخلوط سبب جداسازی نمک به عنوان یک جسم جامد از یخ می گردد که می توان با ذوب مجدد یخ، آب تازه و سالم بدست آورد.

آقای داگلاس هافر مسئول گروه تحقیق این پروژه مدعی است تیم GE در حال بهره برداری از فرایندی است که در آن بخار در حین گذر از یک توربین بخار کم فشار به آب کندانس می شود. برطبق گفته او سیستم آب شیرین کن GE برگرفته از فرایندی است که در آن محلول آب شور به یخ و کریستال های نمک منجمد می گردد.

گزارشات تحلیل بازار شرکت GE تایید کننده این موضوع است که رشد کمبود منابع آب سبب گسترش و رونق بازار آب شیرین کن ها می شود. این گزارشات حاکی از آنست که درآمدهای مالی حاصل شده از فرایندهای شیرین سازی آب با دوبرابر شدن ظرفیت تولید آب شیرین کن تا سال 2020 از 12 میلیارد دلار در سال 2015 به 19 میلیارد دلار در سال 2019 خواهد رسید.

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی