با حضور وزیر نیرو آب شیرین‌کن به بهره‌برداری رسید.

۱۳۹۹/۷/۱۹
با حضور وزیر نیرو آب شیرین‌کن به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، تأسیسات آب شیرین‌کن بوشهر عصر امروز با حضور حمید چیت‌چیان به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح آب شیرین‌کن بوشهر وزیر نیرو با بیان اینکه دومین تأسیسات آب شیرین‌کن استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: برای تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر طرح‌های آب شیرین‌کن در شهرها و روستاهای این استان طراحی و در حال اجراست.

حمید چیت‌چیان با بیان اینکه استفاده از آب دریا برای آب آشامیدنی از اولویت‌های وزارت نیرو است، تصریح کرد: در این طرح پس از نمک‌زدایی در فرایند تولید قرار می‌گیرد و آب به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری 42 میلیاردی تومانی در اجرای طرح آب شیرین‌کن بوشهر بیان کرد: این طرح با مشارکت بخش خصوصی در مدت کمتر از 2 سال اجرا و به بهره‌برداری رسید.

کیقباد یاکیده با بیان اینکه تأمین آب در شهر بوشهر با کاهش جدی مواجه شده است، افزود: بیش از 90 درصد آب بوشهر از استانهای همجوار تأمین می‌شود که این موجب مشکلاتی در تأمین آب آشامیدنی مردم فراهم کرده است.

وی با اشاره به کاهش تأمین آب از خط انتقال استان بوشهر بیان کرد: برای تأمین آب آشامیدنی استان بوشهر تنها راه اجرای آب شیرین‌کن است که اکنون دومین آب شیرین‌کن استان بوشهر وارد مدار تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بیش از 90 هزار مترمکعب طرح آب شیرین‌کن تدوین و در حال اجراست.

انتهای پیام/

 

منبع: www.tasnimnews.com

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی