همه چیز در مورد فیلتر ممبران و نحوه کارکرد آن

۱۴۰۱/۱۰/۲۱
همه چیز در مورد فیلتر ممبران و نحوه کارکرد آن

                      

 

ممبران چیست؟

ممبران (ممبرین ، membrane) از چندین لایه نازک یا ورقه های فیلم (thin film composite) که به هم فشرده شده و به طور مارپیچ دور یک لوله پلاستیکی پیچانده شده اند تشکیل شده است.

مواد تشکیل دهنده ممبران (ممبرین) از نوع مواد نیمه نفوذپذیر یا نیمه تراوا می باشند که مانع عبور آلودگی های شیمیایی و املاح نامطلوب و حتی ویروس ها و باکتری ها  می گردند بطوریکه ناخالصی ها از خروجی فاضلاب ممبران به بیرون هدایت می شوند و تنها آب از این غشاها عبور می نماید، غشای ممبران توانایی این را دارد که املاح نامناسب موجود در آب تا ابعاد 0.0001 میکرون را حذف نماید بدین صورت آبی پاک به دست می آید.

عملکرد غشای ممبرین جهت حذف املاح مضر تا ابعاد 0.001 میکرون از جمله مواد غیر آلی حل شده ، مواد آلی حل شده ، آلاینده های میکروبیولوژیکی از قبیل آندوتوکسین ها ، ویروس ها و باکتری ها و نیترات و نیتریت و فلزات سنگین مانند جیوه ، آرسنیک ، سرب  روی و... می باشد . ممبران (ممبرین) های با کیفیت بالا دارای استاندارد های NSF , ANSI بوده و املاح و مواد مضر را تا 98 % حذف می کند.

ممبران ها (ممبرین ها) از چند لحاظ تقسیم بندی می گردند. انواع این تقسیم بندی ها بر مبنای ترکیب شیمیایی و ساختار فیزیکی، اندازه حفره ممبران، جنس و مدل ممبران ( ممبرین ) می باشد.

عمر فیلتر ممبران چقدر است؟

عمر مطلوب فیلتر ممبران، یک سال و نیم الی دو سال است.

 فیلتر ممبران چه مقدار از ذرات آب را حذف می کند؟

فیلتر ممبران قادر به حذف املاح موجود در آب تا 0.0001 میکرون است..


جهت مشاهده انواع و قیمت ممبران خانگی در آب کالا کلیک کنید. 


مطالب مرتبط :

الکترولیز آب

آب دیونیزه

غشای نیمه تراوا چیست؟

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی