مخازن پلی اتیلنی عمودی غالبا به صورت استوانه ای شکل بوده و به دو دسته ی کلی مخازن عمودی بلند و مخازن عمودی کوتاه تقسیم می شوند. این مخازن با ابعاد متنوعی در بازار به مشتریان عرضه می شوند. 

ویژگی های مخازن عمودی پلی اتیلنی
• نصب این مخازن آسان و سریع می باشد.
• در این مخازن به دلیل استفاده از پلیمر و لایه های متنوع (که انتخاب این لایه ها متناسب با شرایط محیطی و کاربرد مورد نظر می باشد) انتقال حرارت پایینی را شاهد هستیم. 
• در برابر مواد خورنده، اسید و باز مقاوم اند (البته لازم به ذکر است تحت هر شرایطی باید قبل از خرید مخازن برای سیالات ذکر شده، حتما با کارشناسان در این زمینه مشورت نموده تا از مقاومت آن اطمینان حاصل نمایید.)
• در ساخت این محصولات از مواد اولیه کاملا بهداشتی (food grade) استفاده می شود تا در صورتی که از این مخازن برای ذخیره و نگهداری آب شرب و مواد غذایی استفاده شود، موجب بیماری نگردند. 
• قابلیت حمل و جابه جایی دارند. 
• دارای محافظ در برابر اشعه ی ماورا بنفش هستند. 

مخازن عمودی

کاربرد مخازن پلی اتیلنی عمودی 
این مخازن غالبا برای نگهداری و ذخیره مایعات در حجم بالا مناسب می باشند. دارای خواص مکانیکی بالا، مقاومت خوب در برابر حملات فیزیکی و شیمیایی و تغییرات آب و هوا می باشند.
از کاربردهای مخازن عمودی پلی اتیلنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. مخزن نگهداری آب 
2. مخزن ذخیره ی آب برای آتش نشانی ها 
3. دپوی انواع مواد شیمیایی، بهداشتی و مشتقات نفت که با ماده ی اولیه مورد استفاده در ساخت مخازن (پلی اتیلن) سازگاری دارد
4. ذخیره ی آب برای مصارف کشاورزی و آبیاری (این آب می تواند آب خروجی از پکیج های تصفیه فاضلاب نیز باشد) 
5. برای ذخیره کالاهای فله ای خشک مانند ماسه، آهک و...

مزایای مخازن عمودی
• قابل استفاده برای مواردی که احتیاج به حجم مخزن بزرگتری برای ذخیره می باشد.
• قیمت مخازن پلی اتیلنی عمودی از مخازن پلی اتیلنی افقی ارزان تر می باشد.
• طراحی مخزن عمودی به صورتی می باشد که سطح کمتری از زمین را اشغال می کند و در محل هایی که خریداران محترم محدودیت طول و عرض دارند (به شرطی که محدودیت در ارتفاع نداشته باشند) توصیه می شود.
• از دیگر مزایای این مخازن که به دلیل طراحی آنها می باشد، امکان تخلیه ی سیال داخل آن به صورت ثقلی بوده که هیچ نیازی به پمپاژ نخواهد داشت. 
• پلی اتیلن خطی بسیار انعطاف پذیر می باشد و قابلیت جوشکاری را نیز داراست که این ویژگی امکان ساخت این مخازن را بر اساس درخواست و سفارش مشتریان گرامی فراهم می آورد.
• با توجه به اینکه این مخازن امکان تولید با تعداد لایه های متفاوت را دارند، لذا می توانند موجب صرفه جویی در مصرف انرژی گردند.

معایب مخازن عمودی
مخازن پلی اتیلن عمودی به دلیل ارتفاع زیادشان در نقاط پایینی تمرکز تنش بالایی دارند، بنابراین توصیه می شود در این شرایط از چند مخزن کوچکتر به جای یک مخزن استفاده شود تا هم از تمرکز تنش جلوگیری به عمل آید و هم در صورت آسیب دیدن یک مخزن موقع سرویس دهی، با مشکل مواجه نشویم.

مخازن عمودی چند لایه
آب کالا مفتخر به ارائه انواع مخازن عمودی به صورت تک لایه، دو لایه، سه لایه و همچنین سفارشی می باشد. انتخاب تعداد لایه ها با توجه به شرایط، محل نگهداری از مخازن و ویژگی های سیال درون آن می باشد.

خرید مخزن آب عمودی پلی اتیلنی
آب کالا تلاش دارد با توجه به تنوع محصولات در این زمینه، محیطی را فراهم آورد تا ضمن مقایسه ی محصولات متنوع موجود در بازار، امکان خرید اینترنتی مخزن آب به صورتی کاملا مطمئن و تحویل در کوتاه ترین زمان ممکن را برای شما خریداران محترم فراهم آورد.  

قیمت مخزن آب عمودی
امروزه در بازار کشور، تولید محصولات پلی اتیلنی از قبیل مخازن آب عمودی به صورت چشمگیری افزایش یافته است؛ این امر سبب ایجاد بازاری رقابتی، در راستای افزایش کیفیت و کاهش قیمت به صورت بهینه می باشد. آب کالا سعی دارد به صورتی کاملا بی طرفانه با ایجاد بستری مناسب امکان مقایسه و خرید انواع مخازن آب عمودی موجود در بازار را برای مشتریان محترم فراهم آورد.