انتخاب مخازن افقی یا مخازن خوابیده برای موقعیت ها و مکان هایی پیشنهاد می گردد که با مشکل محدودیت در ارتفاع مواجه هستند، چرا که این مخازن در مقایسه با مخازن عمودی گران تر بوده و در شرایطی که قادر به نصب مخازن عمودی بوده و محدودیت استفاده از آنها نیست استفاده از مخازن افقی به جای مخازن عمودی توصیه نمی شود. 

ویژگی مخازن پلی اتیلنی
1. دارای لایه ی محافظ در برابر نور خورشید (UV) که از ورود نور به آن جلوگیری به عمل آورده و مانع رشد جلبک در داخل آن می شود 
2. نصب و بهره برداری آسان 
3. یکپارچگی و عدم وجود هیچگونه نشتی 
4. مقاوم در برابر اسیدها، بازها و مواد خورنده 
5. مخازن پلی اتیلنی افقی از مواد کاملا بهداشتی (food grade) ساخته شده و قابلیت استفاده برای ذخیره و نگهداری آب آشامیدنی و مواد غذایی را نیز دارد
6. امکان ساخت سفارشی این مخازن بر اساس شرایط و محل نصب و ویژگی های ماده ی ذخیره شده در آنها می باشد

مخازن افقی

کاربرد مخازن افقی پلی اتیلنی
مخازن افقی برای محیط ها و مکان هایی استفاده می شوند که امکان نصب مخازن استوانه ای با ارتفاع بالا ممکن نیست و می توان برای کاربری های مختلف از این مخازن استفاده کرد، از جمله:
1. نگهداری و ذخیره آب شرب 
2. نگهداری از سیالات و مواد غذایی
3. ذخیره آب برای مصارف کشاورزی، آبیاری و صنعتی
4. ذخیره ی آب برای مصارف آتش نشانی
5. ذخیره و نگهداری مواد شیمیایی، اسیدها و بازها به شرط سازگاری این مواد با پلی اتیلن 
6. برای سپتیک تانک 
این مخازن به صورت تک لایه، دو لایه، سه لایه و چند لایه و فوم دار هستند که براساس درخواست و نیاز خریداران گرامی انتخاب می شوند. اما به صورت کلی می توان گفت غالبا از مخازن تک لایه و دو لایه برای مصارف کشاورزی و صنعتی و از مخازن سه لایه برای نگهداری آب شرب و مواد غذایی استفاده می شود تا نفوذ نور خورشید سبب رشد جلبک ها و تغییر در رنگ و یا مزه آب شرب و مواد غذایی نگردد. 

مزایای مخازن افقی پلی اتیلنی
• مخازن افقی به دلیل داشتن مرکز ثقل نزدیک تر با زمین نسبت به مخازن عمودی پایداری بیشتری دارند.
• این مخازن به علت توزیع تنش در سطح مقطع بزرگتر آنها برای ذخیره ی آب شرب در پشت بام مناسب ترند؛ زیرا در یک نقطه شاهد تمرکز تنش بر سازه نیستیم.
• مخازن پلی اتیلنی افقی قابلیت ساخت در اشکال و احجام متنوع تری را دارند.
• مخازن افقی قابلیت نصب به دو صورت موازی و سری با همدیگر را دارند. 
• اگر تصمیم دارید از مخزن در پشت بام استفاده کنید علاوه بر بار وارد شده به سقف پشت بام باید بار باد را نیز برای آنها محاسبه کنید، از این رو مخازن عمودی به سبب طراحی و ارتفاع بیشترشان سطح تماس بیشتری با باد داشته و در معرض واژگونی هستند در حالی که مخازن افقی ارتفاع کمتری داشته و احتیاج به محاسبات بار باد نخواهند داشت.
• در مخازن افقی به دلیل شکل ظاهری و ارتفاع مشکلات مربوط به حمل و نقل کمتر خواهد بود. 

معایب مخازن افقی پلی اتیلنی
• بدون وجود تکیه گاه و پایه نمی توان مخازن افقی را بر روی سطوح صاف و تخت نصب کرد.
• مخازن افقی سطح مقطع بزرگتری بر روی زمین دارند و فضای بیشتری را اشغال می کنند. 
• در تمامی مخازن به سبب وجود بارهای هیدرواستاتیک لازم است کف و قسمت های پایین دیواره را ضخیم تر در نظر بگیریم. در مخازن افقی به دلیل سطح مقطع بیشتر کف و دیواره ها، احتیاج به ماده اولیه بیشتر برای تامین این ضخامت می باشد؛ از این رو شاهد افزایش قیمت تمام شده ی مخازن افقی نسبت به مخازن عمودی هستیم. 

خرید مخازن پلی اتیلنی افقی 
آب کالا در تلاش است با ایجاد بستری مناسب امکان خرید آسان اینترنتی مخازن افقی پلی اتلنی را برای خریداران عزیز فراهم نماید تا به آسان ترین روش و با صرف کمترین زمان با تحویل در سریع ترین زمان ممکن احتیاجات مشتریان گرامی را پاسخگو باشد. 

قیمت مخزن افقی پلی اتیلنی
عوامل بسیاری از جمله قیمت و کیفیت ماده اولیه مصرفی، ضخامت و ابعاد در تعین قیمت تمام شده ی مخزن پلی اتیلن افقی تاثیر گذار می باشد. اما در شرایط مشابه قیمت نهایی مخازن افقی در مقایسه با قیمت تمام شده مخازن عمودی بیشتر می باشد که از دلایل آن می توان احتیاج مخازن افقی به تکیه گاه و پایه جهت ثبات بیشتر سازه و مصالح بیشتر جهت تامین ضخامت کف و دیواره ها برای دست یابی به مقاومت کافی برای تحمل بارهای هیدرواستاتیکی را نام برد.