آلودگی هوای خوزستان در شرایط هشدار

۱۳۹۹/۷/۲۹
آلودگی هوای خوزستان در شرایط هشدار

با ورود توده جدید گرد و غبار شدت آلودگی گرد و غبار در خوزستان به بیش از 45 برابر حد مجاز رسیده است.

غالب ذرات گرد و غبار سیلیس است ولی مشخص نیست تا چه حد توسط افراد جذب می شود.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : امروز در اهواز با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار غلظت گرد و غبار در ساعت 6 صبح در اهواز 5 هزار و 600 میکروگرم بر مترمکعب (معادل 37 برابر حد مجاز آلودگی هوا) و در دزفول 3 هزار میکروگرم بر مترمکعب (معادل 20 برابر حد مجاز آلودگی) بوده است.

در ساعت 7 صبح امروز شدت ریزگرد‌ها در آبادان به 5 هزار و 200 میکروگرم بر مترمکعب (34 برابر حد مجاز آلودگی) رسید. در ساعت 8 صبح نیز آلودگی هوا در آبادان 6 هزار و 800 میکروگرم بر مترمکعب (معادل 45 برابر حدمجاز) و اهواز 4 هزار و 800 میکروگرم بر مترمکعب (32 برابر حدمجاز) گزارش شده است.

وی اظهار کرد: در ساعت 9 صبح امروز نیز شدت آلودگی هوا در آبادان 4 هزار میکروگرم بر مترمکعب (26 برابر حد مجاز آلودگی)، اهواز 3 هزار و 720 میکروگرم بر مترکعب (25 برابر حدمجاز) و در امیدیه به یک هزار و 700 میکروگرم بر مترمکعب (11 برابر حدمجاز) رسید.

طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، اهواز آلوده‌ترین شهر جهان بوده و صنایع کلان این استان یکی از منابع اصلی انتشار آلاینده‌ها هستند که در صورت اثبات تاثیر مستقیم آلاینده‌ای صنعتی در تشدید بیماری‌های تنفسی، برابر با قانون با این صنایع برخورد می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر این آلاینده‌ها برطرف شوند تا مشکلاتی که اخیرا پس از بارندگی در شهرهای استان به وجود آمد تکرار نشود.آقای غلامپور معاون اداره کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه علت این وضع وزش باد قابل ملاحظه محلی و برخاستن گرد و خاک از بیابان های استان است افزود : میزان دید در اهواز 2 کیلو متر ، ماهشهر 3 کیلو متر ، ، آبادان 4 کیلو متر ، بستان 4 کیلو متر و شادگان 4 کیلومتر در ساعت رسیده است. کارشناسان بهداشت توصیه کردند : افرادی که مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی اند ، افراد مسن و کودکان در خانه بمانند و فعالیت های فیزیکی خود را به حداقل برسانند . که بخش عمده ناراحتی تنفسی مردم اهواز به خاطر فعالیت فلر(مشعل) گازی بود که در داخل شهر اهواز و محدوده نزدیک منطقه مسکونی(واحد اهواز 3) قرار داشت.

 

منبع: شفاف نیوز

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی