تکمیل و افتتاح پکیج تصفیه آب نهر فیروزآباد در مرکز تهران

۱۳۹۹/۷/۱۹
تکمیل و افتتاح پکیج تصفیه آب نهر فیروزآباد در مرکز تهران

شهردار منطقه ۱۰ از افتتاح تصفیه خانه آبهای سطحی نهر فیروز آباد در بوستان هزار شهید و بهره برداری از آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس بابازاده شهردار منطقه ۱۰ ضمن اعلام این خبر با اشاره به لزوم ایجاد یک ساختار کارآمد و مطمئن در زمینه مدیریت آبهای سطحی و بازچرخانی آن به عنوان یک منبع مهم برای مصرف در آبیاری فضای سبز گفت: پس از اجرای طرح مطالعاتی و در راستای مدیریت بهینه آبهای سطحی و استفاده اصولی و کارآمد از فاضلاب، طرح بازچرخانی روان آبهای نهر فیروزآباد با حجم تصفیه ۳۰۰ مترمکعب آب در شبانهروز در بوستان هزار شهید به اتمام رسید.

وی بهینه سازی مصرف و حفاظت از منابع آب، حفاظت از بهداشت عمومی و محیط زیست، حذف شرایط خطرپذیری ناشی از تخلیه فاضلابها با تصفیه ناکافی به منابع آب سطحی و زیرزمینی و به طور کلی رعایت اصول و اهداف توسعه پایدار را از مزایای این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تصفیه خانه و مخزن بتنی در بوستان هزار شهید، فاضلاب نهر فیروز آباد به جای سرازیر شدن به سمت جنوب شهر و ایجاد مشکلات زیست محیطی، پس از جمع آوری و تصفیه وارد مخزن بتنی می شود و برای آبیاری فضای سبز بوستان های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

شهردار منطقه ۱۰ یادآور شد: این طرح به عنوان بزرگترین پکیج تصفیه آب شهر تهران در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.

منبع: www.mehrnews.com

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی